درمان لبخند لثه‌ای
نوشته شده توسط : رعنا

چند نوع درمان‌های اصلاحی وجود دارد که می‌توان با آن‌ها لبخند را جذاب‌تر و ظاهر چهره را متعادل‌تر ساخت. نوع درمان انجام شده به علت عارضه بستگی دارد.

بیماران می‌توانند کاندیدای یکی از تکنیک‌های زیر باشند:

درمان ارتودنسی

دستگاه‌های ارتودنسی دندانهایی که بیش از حد رشد کرده‌اند را مهار کرده و با همتراز کردن آن‌ها، وضعیت قرارگیری‌شان را صلاح می‌کنند (این کار مشکل نمایان شدن بیش از حد لثه‌ها را رفع می‌کند).

روش پیچ‌های ارتودنسی لثه، درمان ارتودنسی دیگری است که در آن دندانپزشک علاوه بر تجویز بریس، با استفاده از یک سری پیچ فک بالا را تغییر جهت داده و به طرف بالا هل می‌دهد که در نتیجه مقدار کمتری از لثه نمایان می‌شود. البته، این عمل معمولاً گران بوده و هزینه آن بسته پزشک معالج متفاوت است.

برای برخی عارضه‌های ژنتیکی که تأثیر منفی بر فک می‌گذارند نیز می‌توان از بعضی درمان‌های ارتودنسی مانند ارتودنسی نامرئی ، ارتودنسی لینگوال و... استفاده کرد.

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی

جراحی لثه (افزایش طول تاج دندان)

افزایش طول تاج یکی از درمان‌های متداول برای ساییدگی دندان و بافت اضافی لثه است. در این عمل بافت اضافه لثه و استخوان برداشته و اصلاح می‌شود تا بخش بیشتری از دندان‌های طبیعی نمایان شود. این عمل روی یک یا چند دندان قابل انجام بوده و گاهی اوقات نیز پیش از درمان‌های ترمیمی مانند نصب تاج از آن استفاده می‌شود.

جراحی لیزری لثه

در برخی موارد بافت اضافه لثه با لیزر برداشته می‌شود.

ونیرهای دندان

در مواردی که دندان به شدت ساییده شد‌ه یا به طور مادرزادی کوتاه هستند، دندانپزشک استفاده از ونیر را توصیه می‌کند. این ونیرها که از پرسلین یا یک کامپوزیتِ همرنگ دندان ساخته می‌شوند، دندان‌ها را به طول طبیعی‌شان بازمی‌گردانند.

بوتاکس

اگر چه فعالیت بیش از حد عضلات بالا برنده لب با جراحی قابل اصلاح است، اما در برخی موارد می‌توان از بوتاکس نیز برای کنترل این عضلات استفاده کرد، البته این درمان می‌بایست هر چند ماه یک بار تکرار شود.

بیشتر بخوانید : همه چیز در مورد ارتودنسی دندان





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 657
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: